Budeme jezdit na baterky?
Nebudu se zabývat posledními zjištěnými zkušenostmi, ke kterým došli investigativní novináři, když podrobovali elektroautomobily, tvrdým testům v reálném provozu a prostředí. Zjištění z mrazivého počasí a také když eletroautomobilům pořádně šlapali na krk na Německých dálnicích, jsou pozoruhodné a tak nějak vztyčují varovný prst. Docela silně se vymezují proti PR marketingu, který elektroautomobily jen opěvuje. V poslední době se začali ozývat i skeptické názory z úst vysokých manažerů významných automobilek.
Mne ale zaujala jiná myšlenka. Problém elektroautomobilů, který se objevil záhy po jejich zahájení prodeje, je v jeho možném samovznícení, požáru a potížích s jeho následným hašením. Téměř okamžitě tehdy přišel zákaz parkování v podzemních garážích a ve speciálních autodomech.
To znamená, že v současné a také v dohledné době, zřejmě bude parkování v takových prostorech trvale zakázáno. No, ale kde budou majitelé těchto vozů parkovat?
Byly úvahy, že by se měly po roce 2030 prodávat už jen elektroautomobily. Jejich množství tedy poroste geometrickou řadou. Automobilů s klasickým pohonem bude na druhou stranu ubývat. Podle odhadů, které naštěstí vypadají, že se nesplní, by se brzy měly počty různých pohonů vyrovnávat.
Takže otázka zní jako okrajová, ale asi stoupne její důležitost. Nerudovské, kam s ním, bude řešit stále více řidičů. Tedy řidičů elektromobilů. Do nákupního centra nebudou moci, protože ne všechny mají dostatečná venkovní parkoviště. Parkovací autodomy budou pro ně také tabu. Na volných ulicích nebude dost místa. Řešil tohle někdo? Ptali se lidé odpovědní za rozvoj nového pohonu, co bude s ne dávno postavenými krytými parkovacími místy?
Tohle téma je zmiňováno velice zřídka. Jako by na něj bylo vyhlášeno nějaké embargo. A možná také je. Protože se jedná v nedaleké budoucnosti o docela velký průšvih.